«Κoρωνο -μαχητές εν δράση!»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
(ένα προϊόν συνεργασίας των
νηπιαγωγών: Καλτσίδου Παναγιώτα, Γαζιώτου Λίτσα , Κυπριάδου Αναστασία)
Και ναι, είναι αλήθεια! Το σχολείο μας ανοίγει ξανά. Ύστερα
από αυτή τη δύσκολη περίοδο έρχεται μία ακόμη δυσκολότερη. Κι αυτό γιατί πρέπει
να βρούμε τρόπους να καλωσορίσουμε τα παιδιά μας χωρίς να τρομάξουμε. Να τα
αγκαλιάσουμε χωρίς να τα πλησιάσουμε. Να τα φιλήσουμε χωρίς να ακουμπήσουμε το
μάγουλο τους. Να παίξουμε μαζί τους μόνο από μακριά.
Είμαι όμως σίγουρη πως εμείς οι νηπιαγωγοί Θα βρούμε τους
τρόπους.
Εμείς βρήκαμε ήδη έναν. Την
ιδέα την πήραμε από το υλικό μας διέθεσε
η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Καβάλας κ Σαραφίδου και την ευχαριστούμε πολύ για αυτό.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να
φτιάξουμε ένα καινούργιο κλίμα υποδοχής για τα παιδιά μας που ευτυχώς
έχουν την προσαρμοστικότητα που
χρειάζεται για διαχειρίζονται τέτοιες καταστάσεις.
Ξαναγυρνάμε λοιπόν στο σχολείο. Όχι σαν μαθητές, αλλά σαν...
Κορωνο-μαχητές.!!!
Στόχος μας: Να εξολοθρεύσουμε με κάθε τρόπο με τον ιό covid
19 για να ξαναγίνουμε και πάλι απλοί μαθητές, που τόσο μας αρέσει.
Έτοιμοι λοιπόν; Ξεκινάμε.....
1. Καλωσορίζουμε τα παιδιά και τα ρωτάμε πως πέρασαν τις
μέρες του «εγκλεισμού»
2. Διαβάζουμε στα παιδιά
το παραμύθι :
ΠΑΡΑΜΥΘΙ - ΟΙ ΚΟΡΩΝΟΜΑΧΗΤΕΣ- ΓΙΩΤΑ ΚΑΛΤΣΙΔΟΥ
«Κάποτε οι άνθρωποι σταμάτησαν να αγαπούν τη φύση. Λέρωναν τις ακτές, έβγαζαν βρώμικους καπνούς από τα εργοστάσιά και τα αυτοκίνητά τους, παραμελούσαν τα ζώα και τα στρίμωχναν σε άθλιους χώρους για να παίρνουν τα προϊόντα τους.
Το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να έχουν μπόλικο φαγητό στο πιάτο τους. Ότι τους περίσσευε το πετούσαν στα σκουπίδια. Κάποια μέρα στο μέρος που πετούσαν τα αποφάγια τους, φύτρωσε ένα σποράκι. Μεγάλωνε, μεγάλωνε και ψάχνοντας μέσα στα σκουπίδια βρήκε μία μεταλλική στραπατσαρισμένη κορώνα που πετάχτηκε λίγο μετά την Αποκριά και την φόρεσε.
Και επειδή φόρεσε την κορώνα, και γεννήθηκε μέσα στη χωματερή, τα σκουπίδια γύρω του τον έκαναν αρχηγό και τον ονόμασαν κορωναϊό.
Ο κορωναϊός δεν ήξερε καθόλου τις λέξεις σαπούνι, νερό, καθαριότητα. Δεν του τις έμαθε κανείς από τα σκουπίδια που συναναστρεφόταν.
Αντίθετα ήξερε τις λέξεις βρωμιά, αμέλεια και αρρώστια.
Καθώς μεγάλωνε άρχισε να κάνει παρέα και με άλλους ιούς. Κάποιοι από αυτούς είχαν βρώμικα χέρια, άπλυτα δόντια, και λερωμένες κάλτσες. Έκαναν λοιπόν μία ομάδα και ξεχύθηκαν στη γη για να βρουν κι άλλους φίλους.
Προτιμούσαν αυτούς που δεν πλένονταν και απέφευγαν όσους ήταν καθαροί.
Όμως καθώς προσπαθούσαν να κάνουν γνωριμίες, κολλούσαν τη βρωμιά τους στους ανθρώπους,
Εκείνοι η καημένοι δεν ήξεραν τι να κάνουν. Άρχισαν να αρρωσταίνουν, να πηγαίνουν στο νοσοκομείο, να κάθονται κλεισμένοι μέσα στα σπίτια τους. Φόρεσαν μάσκες, γάντια και δεν έβλεπαν τους φίλους τους για να μην κολλήσουν . Έκλεισαν τα σχολεία, τα μαγαζιά, οι υπηρεσίες. Όλοι ήταν φοβισμένοι..
Και ο καιρός περνούσε. Χωρίς σχολεία, χωρίς οικογένεια, χωρίς φίλους και χωρίς να ξέρουν αν κόλλησαν κάποιο μικρόβιο.
Ώσπου κάποια μέρα μερικοί επιστήμονες με άσπρη ολοκάθαρη φορεσιά έκαναν συμβούλιο και μελέτησαν πολύ για να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση.
Αποφάσισαν λοιπόν να στείλουν ομάδες δράσης στη γη για να βοηθήσουν τους ανθρώπους. Οι ομάδες αυτές θα είχαν το όνομα κορωνο- μαχητές.
Και άρχισαν το ψάξιμο…
Αν λάβετε ένα μήνυμα από τους επιστήμονες, διαβάστε το προσεκτικά….γιατί το παραμύθι δεν τελείωσε ακόμη επειδή οι επιστήμονες ψάχνουν ακόμη τις ομάδες…»
Και
κατόπιν το προβάλλουμε στον υπολογιστή.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
ΒΙΝΤΕΟ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΥΠΡΙΑΔΟΥ
3. Ρωτάμε τα παιδιά αν θα
ήθελαν να γίνουν ομάδα
κορωνο- μαχητών και να δώσουν
εκείνα το τέλος στο παραμύθι.
«ΑΓΑΠΗΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 9ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ: ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΟΡΟΝΟΜΑΧΗΤΕΣ;
ΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΝΑΙ, ΘΑ ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΗΝ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΑΣ.»
ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ
ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ:
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 1:
ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΤΟ ΣΗΜΑ ΣΑΣ!!!
Το κάθε παιδί κατασκευάζει το σήμα του και το
πλαστικοποιούμε. (Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω πατρόν βάζοντας αν θέλουμε την φωτογραφία του κάθε παιδιού.)Βάζουμε
μία κορδέλα και το κρεμάμε στο λαιμό μας σαν μενταγιόν. Για αγόρια και για
κορίτσια .
Θα φυλάνε το μενταγιόν στο συρτάρι τους και τα το φορούν το πρωί που θα έρχονται ώσπου να σχολάσουν. Για αγόρια και για κορίτσια.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 2: ΜΑΘΕΤΕ
ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ!!!
Μόλις το παιδί φορέσει το σήμα του κορωνο- μαχητή, στέκεται
σε μία από τις θέσεις που έχουν οριστεί στο πάτωμα σύμφωνα με τις αποστάσεις.
Μόλις έρθουν όλα, είναι πια η ώρα για τον χαιρετισμό των κορωνο-
μαχητών. Όλα τα παιδιά βάζουν μπροστά το χέρι τους σαν να ορκίζονται και με μορφή συνθήματος λένε κάποιους στίχους. Μπορείτε να
χρησιμοποιήσετε τους παρακάτω…
ΣΤΙΧΟΙ: ΓΙΩΤΑ ΚΑΛΤΣΙΔΟΥ
«Κρύψου COVID στη στιγμή! Από έναν μαχητή!"
Αργότερα μπορούν να μάθουν και περισσότερους στίχους για
να τους λένε κάθε πρωί...
"Έχω όπλα δυνατά
Για να σε πολεμήσω
Σαπούνι και νερό
Ώστε να κάνεις πίσω...
Τις αποστάσεις θα κρατώ
για να μαι υγιής
και στη ζωή μου πια
ξανά να μην φανείς...
Το ξέρω από το φόβο σου
πώς έκανες πιπί!
Ποτέ να μην τα βάζεις
με έναν μαχητή!
Στη συνέχεια κάνουμε τις κινήσεις χαιρετισμού εξ αποστάσεως.
Μπορείτε να κάνετε όποιες κινήσεις θέλετε. Εμείς σκεφτήκαμε μερικές…
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 3: ΠΕΙΤΕ
ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ!!!
Τα παιδιά λένε τις προτάσεις τους…
·
Να παίζουμε χωριστά για να μην κολλήσουμε
·
Να πλένουμε τα χέρια μας
·
Να κρατάμε τις αποστάσεις
·
Να απολυμαίνουμε τα παιχνίδια μας
·
Να βρούμε καινούργια παιχνίδια
Οι προτάσεις τους καταγράφονται με τη μορφή κανόνων
δράσης σε έναν εννοιολογικό πίνακα.Με τις προτάσεις των
παιδιών δημιουργούμε ένα ιστόγραμμα με τίτλο "κορωνο – μαχητές εν
δράση!"
Μπορούμε να τον δημιουργήσουμε
ψηφιακά χρησιμοποιώντας τον εννοιολογικό χάρτη Kidspiration.
Σε επόμενη ανάρτηση θα συνεχίσουμε με τις αποστολές:
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 4! ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΗΝ ΑΣΠΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΣΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 5: ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 6:ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΤ ΕΜΠΟΔΙΩΝ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 7: ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ...
ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΑΧΗΤΩΝ
Αναμείνατε....
2 σχόλια:
Πολύ ωραίο! Μπράβο!
Υπεροχες ιδεες!
Δημοσίευση σχολίου